5 Eylül 2007 Çarşamba

YORUM"SUZ"LU

Sene 1983. Üniversite öğrencisiydim. O zamanlar Karşıyaka - Konak arası körfez vapuru ve belediye otobüslerinin yanı sıra dolmuşlar da çalışırdı. İzmir Devlet Tiyatrosunun açtığı Gençlik Tiyatrosu sınavını kazanmıştım. Değerli üstad Erhan Gökgücü liderliğinde Cevdet Arıcılar, Serap Büyükağaoğlu ( şimdi ki soyadı Sağlar ) gibi sanatçıların verdiği eğitim programı gereği haftada üç gün saat 18:00 le 20:00 arasında İzmir Devlet Tiyatrosu Konak sahnesinde çalışma programına katılıyordum. İşte bir pazartesi günü körfez vapurunu kaçırdığım için "dolmuş"a bindim. Yol boyunca o gün yapılacak çalışma ile ilgili notlarımı gözden geçirmek üzere çantamdaki dosyamı çıkardım, dolmuş tam gaz altın yola girdiğinde ben de tam konsantrasyon notlarımı okuyordum ki; birden önce kulaklarımı sonra zihnimi bulandıran bir "dolmuş şarkısı" beni allak bullak etti. Şarkının melodisi çok bilindik birbirinin tekrarı olan bir arabesk sesler dizisi olduğu için ayrımsamam mümkün değil ama sözlerini yaşamımın sonuna kadar unutamayacağım;

"Aynı anneden mi doğduk,
Aynı babadan mı olduk,
Neden bana abi diyorsun,
Severken kardeş mi olduk?"

Dolmuş şoförü şarkı bitince kaseti başa alıyor, tekrar tekrar dinliyordu bu sözleri. Sanıyorum son durağa kadar onbeş kez dinlemiştik şarkıyı.

O zamanlar dolmuş kültürünün bir uzantısı olarak isimlendirilen arabesk müzik furyası, Ferdi Tayfur dinleyen dolmuş şoförleri ile Orhan Gencebay dinleyen dolmuş şoförleri ayırımına kadar uzanmıştı. Hatta ciddi bir hizipleşme oluşmuş, yaralanmalara varan sokak kavgalarının baş nedeni olmuştu.

Daha sonra uzun yola çıkan kamyon şoförlerinin, kamyonlarının arkasına yazdırdıkları önce tek kelimelik sonra birkaç cümleye varan grafiti tadında yazılar ile tanıştı gözlerimiz ve beynimiz. ("Susurluk Kamyonu" nun arkasında ki yazı neydi acaba?)

İşte bu yazılar öylesine sardı sarmaladı ki insanlarımızı. Bu konuda yarışmalar bile düzenlenir oldu. Hem de ödüllü yarışmalar. Şimdi bu konu ile ilgili haberi aynen aktarıyorum. İyi eğlenceler (!) diliyorum.

" Horoz Lojistik 65. yılında kamyon arkası yazı yarışması düzenlemiş. Daha önce duyulmamış ve görülmemiş kamyon arkası yazıları gerekçeli yarışmaya 5750 kişi katılmış. İşte kazananlar;

Birinci; ' Kamyon Çeker 10-20 ton, Gönlüm Çeker Paris Hilton'

İkinci; ' Hayatımı Yazsam, Duble Yol Olur..'

Üçüncü; ' Araman İçin İlla Hata mı Yapmam Gerekir?'

Mansiyon 1 ; ' Küresel Isınmaya Karşı Su Tankerlerine Geçiş

Üstünlüğü Verilsin!'

Mansiyon 2 ; ' İyi Mazot Selülit Yapmaz!'

Mansiyon 3 ; ' Gazla Uçabilirsin, Ama Frenle

Konamazsın!'

Mansiyon 4 ; ' Bas Gaza, Frene, Debriyaja..

Götür Ver Parayı Vergiye,

Stopaja!..'

Mansiyon 5 ; ' Ne Müslüm'den Ne de Orhan'

dan, Sevdiğim Tek Parça

" Yedek Parça".'

Jüri Özel Ödülü; ' Arabada Yalnız Var!' "

Sevgiyle !...